Jest kilka typowych, powtarzających się wymagań klientów podczas opiniowania projektów. Chcąc – rzecz jasna – uzyskać jak najlepszy projekt, zgłaszają modyfikacje projektu na pierwszy rzut oka słuszne, ale w praktyce szkodliwe:
Większe logo
Przeciętnego odbiorcę bardziej interesują treści layoutu – czy to będzie strona internetowa, ulotka, czy tym bardziej plakat. Uwagę użytkownika przyciągnie informacja komunikująca jego korzyści, lub w jakimś sensie intrygująca – tych warunków firmowe logo zwykle nie spełnia.
Naturalną konsekwencją tego toku myślenia jest stwierdzenie – zwróćmy większą uwagę na logo i na przekaz informacji, co jest kolejnym błędem:
Zbyt dużo ważnych informacji
Jeśli projektowymi środkami wyrazu (proporcjami, kolorystyką, itp) będziemy chcieć przyciągnąć uwagę użytkownika do zbyt wielu elementów, to osiągniemy efekt odwrotny – im więcej w projekcie elementów zwracających uwagę, tym mniej uwagi przyciąga każdy z nich.
Zasada jest prosta – aby kolorowy element przyciągał uwagę kolorem, musi znajdować się w otoczeniu mniej kolorowych elementów. Aby duży element sprawiał wrażenie dużego i ważnego w layoucie, to musi znajdować się w otoczeniu małych elementów.
Kolejne błędy umieszczę w kolejnych artykułach. Tymczasem najlepsze rozwiązanie tych problemów, jakie dotychczas wymyślono – w filmie powyżej 😉